Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Łuków

Logo - Urząd Miasta Łuków

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Informacja dotycząca podatków lokalnych na 2024 rok
Data utworzenia
2024-01-02
Obowiązujący
2024-01-02 -
Opis

INFORMACJA
dla podatników podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby fizyczne)

 

Terminy płatności podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego dla osób fizycznych:

- 15 marca,

- 15 maja,

- 16 września,

- 15 listopada.

Jeżeli wysokość zobowiązania nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie do 15 marca roku podatkowego.

Wpłat podatków można dokonywać w kasie Urzędu Miasta Łuków w godz. 7:30–15:00 oraz na rachunek bankowy:

BANK  SPÓŁDZIELCZY W TRZEBIESZOWIE NR 42 9206 1048 7103 0300 2000 0140 

Powyższy numer rachunku bankowego obowiązuje również do dokonywania wpłat opłaty skarbowej.

Zgodnie z art. 210 § 1a ustawy Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383) – decyzje w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym lub leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, wydawane przez Burmistrza Miasta Łuków będą sporządzane z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego i zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać będą nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania.

Ustawodawca zrezygnował z doręczania decyzji wymiarowych i pobierania najniższych kwot podatku – nie wszczyna się postępowania, a postępowanie wszczęte umarza, jeżeli wysokość zobowiązania podatkowego na dany rok podatkowy nie przekraczałaby, określonych na dzień 1 stycznia roku podatkowego, najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym przesyłki poleconej za potwierdzeniem odbioru przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640).

INFORMACJA
dla podatników składających corocznie deklaracje na podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny 

 

Terminy składania deklaracji podatkowych:

15 stycznia 2024 roku upływa termin składania deklaracji na podatek rolny i leśny na rok 2024,
31 stycznia 2024 roku upływa termin składania deklaracji na podatek od nieruchomości na rok 2024 dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, a także jednostek organizacyjnych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz dla osób fizycznych posiadających nieruchomości we współwłasności lub w posiadaniu osób fizycznych i prawnych.

Podatnicy zobowiązani są wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości – bez wezwania – na rachunek właściwej gminy, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15-go każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia.


W 2024 roku na terenie Miasta Łuków obowiązują stawki:
a) podatku leśnego:

- od 1 ha lasu – 72,0346 zł
b) podatku rolnego:
- od 1 ha przeliczeniowego gruntów – 224,0750 zł
- od 1 ha gruntów pozostałych – 448,15 zł

Stawka podatku leśnego obowiązująca na terenie miasta Łuków w 2024 roku została obliczona na podstawie Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez Nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2023 roku z dnia 20 października 2023 r. (M.P. z 2023 r. poz. 1130).

Stawki podatku rolnego obowiązujące na terenie miasta Łuków w 2024 roku zostały obliczone na podstawie Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2024 z dnia 19 października 2023 r. (M.P. z 2023 r. poz. 1129).

Stawki podatku od nieruchomości na rok 2024 nie uległy zmianie.

Stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie miasta Łuków w 2024 roku zostały określone Uchwałą Nr XIII/103/2015 Rady Miasta Łuków z dnia 18 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Miasta Łuków.



Obowiązujące wzory deklaracji i informacji podatkowych:

- DN-1 deklaracja na podatek od nieruchomości,

- ZDN-1 załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZDN-2 załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

- IN-1 informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych,

- ZIN-1 załącznik do informacji  o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZIN-2 załącznik do informacji  o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

ZIN-3 załącznik do informacji  o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników,

- DR-1 deklaracja na podatek rolny,

- ZDR-1 załącznik do deklaracji na podatek rolny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZDR-2 załącznik do deklaracji na podatek rolny- dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

- IR-1 informacja o gruntach,

- ZIR-1 załącznik do informacji  o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZIR-2 załącznik do informacji  o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

- ZIR-3 załącznik do informacji  o gruntach - dane pozostałych podatników,

- DL-1 deklaracja na podatek leśny,

- ZDL-1 załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZDL-2 załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

- IL-1 informacja o lasach,

- ZIL-1 załącznik do informacji  o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,

- ZIL-2 załącznik do informacji  o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,

- ZIL-3 załącznik do informacji  o lasach - dane pozostałych podatników.

 

Podstawa prawna:

1) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomosci (Dz. U. z 2019 r. poz. 1104);

2) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1105);

3) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 roku w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1126).

 

Od 1 lipca 2019 roku informacje i deklaracje mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej

 

Podstawa prawna:

1) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18 czerwca 2019 roku w sprawie sposobu przesyłania informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1185);

2) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 czerwca 2019 roku w sprawie sposobu przesyłania informacji o gruntach oraz deklaracji na podatek rolny za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1153);

3) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 czerwca 2019 roku w sprawie sposobu przesyłania informacji o lasach oraz deklaracji na podatek leśny za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1154);

 Do składania informacji i deklaracji dotyczących podatków, z tytułu których obowiązek podatkowy powstał przed dniem 1 lipca 2019 r. stosuje się wzory formularzy uchwalone Uchwałą Nr XLII/314/2017 Rady Miasta Łuków z dnia 31 pażdziernika 2017 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji i informacji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego

 

Formularze podatkowe są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

 

INFORMACJA
dla podatników podatku od środków transportowych


15 lutego 2024 roku upływa termin składania deklaracji na podatek od środków transportowych na rok 2024.

Termin płatności I raty podatku od środków transportowych - 15 lutego

Termin płatności II raty podatku od środków transportowych - 16 września

Stawki podatku od środków transportowych obowiązujące na terenie miasta Łuków w 2024 roku zostały określone Uchwałą Nr LXVI/484/2022 Rady Miasta Łuków z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie miasta Łuków. 

Obowiązujące wzory deklaracji na podatek od środków transportowych (DT-1) oraz załącznika (DT-1/A).

Wpłat podatku od środków transportowych można dokonywać w kasie Urzędu Miasta Łuków w godz. 7:30–15:00 oraz na rachunek bankowy:

BANK  SPÓŁDZIELCZY W TRZEBIESZOWIE NR 42 9206 1048 7103 0300 2000 0140 

Uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych  oraz druki deklaracji podatkowych są zamieszczone poniżej w kartach usług.

 

INFORMACJA

dla osób dokonujących opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntów oraz dzierżawy gruntów.

 

31 marca 2024 roku mija termin zapłaty opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu za 2024 rok. 

 

Terminy opłaty z tytułu zawartych umów na dzierżawę gruntów miasta Łuków są następujące:

31 marca 2024 r.

30 czerwca 2024 r.

30 września 2024 r.

31 grudnia 2024 r.

Wpłat podatków można dokonywać w kasie Urzędu Miasta Łuków w godz. 7:30–15:00 oraz na rachunek bankowy:

BANK  SPÓŁDZIELCZY W TRZEBIESZOWIE NR 42 9206 1048 7103 0300 2000 0140

 

Zwrot podatku akcyzowego
zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej

Burmistrz Miasta Łuków informuje, że wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej można składać w terminach:

  • od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. wraz z fakturami VAT  stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
  • od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. wraz z fakturami VAT  stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r. 

W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń oprócz faktur na zakup oleju napędowego, producent rolny obowiązany jest dostarczyć dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o średniej rocznej liczbie świń oraz liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz i koni będących w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła, owiec, kóz i koni na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na podstawie informacji zawartych w komputerowej bazie danych prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz.U. poz. 1815).

Producent rolny może ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń w pierwszym lub drugim terminie danego roku dołączając do wniosku ww. dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wystawiony na siebie jednorazowo w danym roku.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów wysokość stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2024 roku wynosi:  1,46 na 1 litr oleju napędowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 2674)

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2023 r. wynosi:

110 x 1,46 zł x ilość ha użytków rolnych

oraz

40 x 1,46 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła/ owiec/ kóz/ koni

4 x 1,46 zł x średnia roczna liczba świń 

 Wypłata zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w terminach:

- 2 kwietnia - 30 kwietnia 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie,

- 1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie.

 Wypłata gotówką w kasie urzędu miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego można pobrać w Referacie Podatków, Opłat Lokalnych i Niepodatkowych Należności Budżetowych Urzędu Miasta Łuków ul. Piłsudskiego 17, pokój nr 3 lub ze strony internetowej Urzędu Miasta Łuków w zakładce - dla Mieszkańców, Podatki i opłaty lokalne lub w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Poradnik Interesanta ( ISO 9001 : 2015 ) – Wydział Finansowy. 

 

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Szczygielski Krzysztof
Dodano do BIP dnia: 2014-02-14 13:22:17